Wednesday, December 12, 2012

Kisah Hujan

Assalamalaikum..

Berjumpa lagi kita disini pada hari ini..Entry kali ni adalah hujan..Apa kaitannya??ha..saja ja tetiba teringat peristiwa dikala hujan...jom..sama2 kita mengimbau kembali kenangan itu..

Aku tak ingat dah bila..tapi tak begitu lama laaa...Time ni tengah cuti Hari Raya Aidilfitri..Waktu bulan ramadhan lepas(2012) aku buat kuih pelita letak dekat pasar ramadhan..cari duit poket cikit..hhehehe..
Benda ni jadi pada hari jumaat..Ada sowang ni ajak jumpa sebab nak ambik balik novel dia.ok la..aku on jeee...Dia pesan suroh bawak novel dia sekali..

Aku pon keluar umah dalam pukul 12..cuaca hari tu pon tak menentu..mendungg jee...aku g beraya umah kawan dulu..then lepas solat jumaat baru gerak nak pegi tmpt yang nk jumpa tu..Tapi yang spoiled nya tu..on the way aku kesana..dia bley pulak cakap cancel..Tak jadi!sakit sangat hat time tu..Pada hari yang sama kawan aku ada ajak hang-out dgn geng2 kitorang kat jitra.Aku tolak sebab ingat nak jumpa dia la..Dapat rasa tak betapa sakitnya hati aku time tu??Tapi sabar jela sebab tengah merempit juga..

Dah tu aku dengan kawan aku decide nak pegi pizza hut jela sebab masing2 dah mengidam nak makan pizza..Yang paling sadis nya..Hujan lebat mencurah-curah membasahi bumi..lebat!dah la tak bawak baju hujan..Redah jela..BAsah lencun jugak la..Novel bdk tu kawan aku yang tolong peluk..tak nak bagi basah kena hujan..punya la nak menjaga kannn...Sampai ja pizza hut kami berhenti makan dlm 30 minit..Jam dah pukul 6.30 ptg dah..Time tu masih lagi hujan..sederhana lebat dah la..Moto aku pulak buat halll..tak boleh start...Aku gabra sangat time tu sebab dah lewat petang kan..hujan pulak tu..mana nak cari bangkel dah..nak pergi bangkel pulak jauh..Menangis juga la kat situ..hahahhaha..+ sakit hati sama tu..Tapi nasib baik ag la ada pakcik ni baik hati sangat tolong tolakkan moto aku pegi bangkel..Bersyukur sangat time tu..Tak tau nak habaq macam mna..

Malam tu confem la aku berselimut..Tapi tu la..sedih jugak la dengan peristiwa tu..hehhehe

Ni haa novel tu..Aku siap beli ganti ag takot tuan dia marah sebab terkena sikit air hujan dekat novel ni..tapi tu la..semua perancangan Allah..Sekarang novel ni ada 2 buah dekat aku :)


p/s:kepada tuan novel..hasrat dihati ni nak sangat pulangkan balik novel ni..walaupon dah tak mau jumpa paling tak pon   bagi alamat.biaq aku pos...Tiap kali aku tengok novel ni aku teringat dekat hang..sorry yerr



No comments:

Post a Comment