Friday, March 30, 2012

...Risalah Teman...

اللهم إني أسالك الهدى والتقوى والعافوالغنى
Maksudnya:Ya Allah aku memohon kepada-Mu petunjuk,ketakwaan kesucian diri dan kekayaan jiwa

     "....Cinta kepada ALLAH dengan ketaatan,Cinta kepada RASUL dengan keperibadian mulia,Cinta kepada  JIHAD kerana perjuangan,Cinta kepada makhluk dengan mentaati Allah,mencontohi Rasulullah dalam berperibadi dan sentiasa hidup dengan perjuangan yang pastinya menagih pengorbanan......"

   " Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu tentang Aku,maka sesunguhnya Aku dekat,Aku 
    memperkenankan permintaan orang yang meminta,apabila ia meminta kepadaKu,oleh sebab itu,
    perkenankanlah seruanKu dan berimanlah kepadaKu,supaya mereka menempuh jalan yang lurus"
                                                                                                                           (Al-Baqarah:186) 

                                                              FORMULA GENIUS

                                      PELAJAR     +      TAKWA = CEMERLANG
                                      PELAJAR     -       IMAN    = KECUNDANG
Sahabat saya pernah gtau sy bahawasanya:
          Apabila kita sembahyang ibaratkan kita sedang mengadu dgn ALLAH manakala
           apabila kita membaca al-Quran ibaratkan kita sedang berbual dgn Allah...


No comments:

Post a Comment